Een nieuwe podcast over energie

Het plan voor het maken van podcast over energiezaken begon bij de behoefte om met innovatieve manieren professionele doelgroepen te bereiken. Niet direct om de consument te bereiken dus.

Een podcast is sterk in opkomst in de communicatiemix en in content creatie. Steeds meer organisaties maken er gebruik van. Waarom? Omdat het meer en meer gemeengoed is om naar podcasts te luisteren. Ook is de techniek makkelijker geworden om het te kunnen horen via bijvoorbeeld je smartphone. Het aanbod wordt interessanter.

Beter stellingen blootleggen
In podcasts kun je zaken beter uitleggen, stellingen blootleggen of gedachten bij elkaar brengen. Mits het goed gemaakt is en niet te lang duurt. Luisteraars luisteren dan ook langer naar podcasts.

Twee podcasts met diverse distributie
Voor energiemaatschappij Essent heeft Raymond de Jong namens Promare Communicatie & Media twee podcasts geproduceerd. ‘Blik op energie’ kent onderwerpen als de energietransitie en duurzaamheid. Maar ook worden onderwerpen als betaalbaarheid van je energierekening niet ongemoeid gelaten. Belangrijk is de onafhankelijkheid van de podcasts.

Luisteraars willen niet horen dat een bedrijf of organisatie zo fantastisch is. Zorg dus een journalistieke insteek. Een onafhankelijke interviewer, meer gasten uit de omgeving van het bedrijf en breng het professioneel. Kijk ook kritisch naar jezelf als je vertelt over het onderwerp.

Podcast #1 'Verduurzamen' (via Soundcloud)

Podcast #2 'Sociaal incasseren' (via Soundcloud)

Waar te horen
De podcasts van Essent zijn te horen in de Soundcloud, Spotify en iTunes. En natuurlijk op de website van Essent

No Comments Yet.

Reageer op dit blog